KIRJOITTAMISEN OIKEUS

Ootko bloggaajana koskaan pysähtyny miettimään, mistä on oikeus kirjoittaa? Maiju Kristiina's Diary on alusta asti pyrkiny olemaan mahdollisimman aito ja todellisuuslähtönen. Asiat kerrotaan kaunistelematta niinkuin ne on. Lifestylen kirjottaminen, ja omasta elämästään kertominen saattaa kuitenkin joissain tapauksissa asettaa suuriakin haasteita. Aivan, kuten mulle kävi...

Mä itse aikoinaan olen JOUTUNUT miettimään blogia alottaessani, mistä SAA kirjoittaa. Mun elämässä tapahtu siihen aikaan asioita, joista kaikki ei ollu samaa mieltä, ja tuntuu, että vaan muutama mun lisäks tiesi totuuden. Mä kuitenkaan en saanu käyttää sananvapauttani, koska sitä käyttäessä huoli omasta turvallisuudesta kasvoi.

Nykyään onneksi mun elo on paljon vapaampaa kaikella tapaa, eikä mun elämässä oo enää mitään, mitä pitäis pitää piilossa jonkun toisen käskystä. Mulla on tietynlaiset rajat, joiden sisällä kirjottelen tänne mun perheenjäseniin liittyvistä asioista. Mulla on vihdoin oikeus turvallisesti ilmasta mielipiteeni. Kunnioitan Samin ja mun Äidin toiveita, mutta mitään varsinaisia kieltoja ei omaa harkintakykyä lukuunottamatta oo edes olemassa. Mua helpottaa tosi paljon, että Sami on tässä kaikessa aina mun tukena.

Mä tahtoisin kuulla, millasia "rajotuksia" sun, bloggaavan ihmisen läheiset on asettanu sun kirjoittamiselle. Ootko saanut negatiivista palautetta? Onko joku ihmissuhde kärsiny jopa sen vuoks, että oot ollu rehellinen? Kommenttia otetaan innolla vastaan :)

4 kommenttia:

  1. Olet tehnyt postauksen erittäin tärkeästä aiheesta.

    VastaaPoista
  2. On kyllä hyvä aihe ja varmasti ajankohtainen! Jokaisen tulisi miettiä, että mitä kaikkea todella on soveliasta jakaa somessa ja mitkä tulisi pitää kokonaan netin ulkopuolella

    VastaaPoista
  3. Hyvä postaus kaikinpuolin! :)

    Ei meillä ei ole esim parisuhde/taikka kaveri/perhesuhteet kärsineet ollenkaan. Kirjoitan varmaankin varmaankin jotenkin hissukasti.

    http://ourjourney-tanja.blogspot.fi/?m=0 uusi lukija kuittaa!

    VastaaPoista
  4. Itse kirjoitan aika yleismaailmallisesti, en nimikoi ihmisiä kirjoituksissani ellen ensin ole pyytänyt heiltä lupaa siihen. En myöskään julkaise kuvia toisista ilman suostumusta ja netistä en kopioi ollenkaan kuvia :) Itselleni ei ole asetettu mitään kieltoja, koska lähipiirini luottaa siihen, että tiedän, mistä on sopivaa kirjoittaa ja mistä ei. Lisäksi en jaa blogissani liian henkilökohtaisia asioita, joista saattaa olla erimileisyyksiä lähipiirin kanssa blogin ulkopuolisessa elämässä. Linjani on toiminut ainakin tähän asti todella hyvin :)

    Todella hyvä aihe ja väitän, että se saa monet miettimään näitä asioita. Täytyy kyllä liittyä lukijaksi toiveina saada lukea vastaavanlaisia kantaaottavia tekstejä jatkossakin :)

    http://eemmaot.blogspot.fi

    VastaaPoista

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !