MY FRIEND

Hädässä (ainoastaan) ystävä tunnetaan? En tarkoita sitä, kuka on ystäväsi silloin, kun olet pulassa, vaan sitä, kuka on ystäväsi sellaisessa tilanteessa, kun hän on itse pulassa. En ole koskaan nähnyt kenenkään käsittelevän kyseistä asiaa missään, mutta tulee monesti mieleen omassa arjessani ihmisten kanssa toimiessa ja kuunnellessa heitä.

Olen elämäni varrella kuullut monen sanovan "Aina minua kysytään, kun on jokin hätä, mutta entä muuten? Hiljaista on." On kiistämättä totta, että monesti kysyntää on ainoastaan silloin, kun on tarvetta. Mutta tartun asian toiseen puoleen.

Olen huomannut asian otettavan liian henkilökohtaisesti. Tähän kohtaan sanoisin, ettei tyhmä ole se, joka pyytää, vaan se, joka maksaa. Eli jokaisella itsellään on myös vastuu siitä, ettei jää niin sanotun "Joo, joo - miehen" asemaan ihmissuhteissaan. Sinä itse vaikutat siihen, viedäänkö sinua kuin pässiä narussa. Miksi olla aina käytettävissä, ja jälkeenpäin valittaa, kun tuntuu, että taas on antanut itsestään kaiken, saamatta mitään takaisin. Ei ole väärin toisinaan kieltäytyä avun antamisesta, jos tuntuu, että kyseinen suhde on kiinnittynyt vain avun pyytämisen ympärille. On paljon viisaampaa vaikuttaa asioihin itse oikealla suhtautumisella, kuin yrittää muuttaa toista.

5 kommenttia:

  1. Ahahaaaa ! Nimenomaan !! Niiiiiiiiin loistavasti sanottu taas :D Olet ihana !!! <3

    VastaaPoista
  2. Hyvä sinä !! Tää kaikkien pitäs ymmärtää.

    VastaaPoista
  3. Hyvä teksti taas :) !

    -miisa

    VastaaPoista
  4. Pakko sanoa, että en tykkää isosta tekstistä (en toki liian pienestäkään), mutta tällä fontilla sitä on mukava lukea! Pisteet siitä sulle! :) Ja tuo on niin totta. Mä oon pohtinut tuota asiaa itseni kanssa. Mä oon tällainen "Joo, joo. Teen kyllä niinkuin haluat. Tiedän ettet muuhun minua tarvitsekaan" -tyyppinen. Nyt viimeaikoina olen alkanut kuitenkin pistää hanttiin. Ei saa antaa ihmisten pompotella itseään, vaan täytyy uskaltaa sanoa vastaan! Se ei vituta läheskää niin paljoa!

    VastaaPoista

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !