DAY WITH MY DEAR MOM

Jokainen isänpäivä merkitsee mulle aina yhtä päivää vuodessa lisää arvostaa mun Äitiä. Äiti on osa sitä, mikä on mulle kaikki kaikessa. Äiti on mulle tuki, turva, luotto, ystävä... Mikään sana tai lause ei voi kuvailla sitä, miten paljon arvostan mun Äitiä, mutta mä voin kertoo vähän meidän välisestä ihmissuhteesta.

Me ollaan aina Äidin kanssa oltu saman tyyppisiä. Mä oon tullut siihen luonteeltani paljon. Ollaan ihan yhtä vahvoja ihmisiä. Mä voisin sanoa, että Äiti on kulkenu mun rinnalla tiiviisti koko elämän, auttanu ja kantanu huolta, mutta mä oon tuntenu sen ihmisenä vasta tosi vähän aikaan.

Mun porukat eros kun mä olin 18. Äiti muutti pois, ja vasta sitten ymmärsin, mikä on sen todellinen merkitys. Me ei asuttu kaukana toisistamme, mutta sitä alko kummasti arvostaa, kun aina oli paikka jonne mennä, kun silloseen "kotiin" ei voinu. Sillä oli oma avio-ero meneillään, mutta otti silti kantaakseen kaiken mun huolen ja murheen. Ehkä olin vasta sitten parikymppisenä kyllin kypsä ymmärtämään sen kaiken, mitä teininä en tahtonu tajuta millään. Rajat ja rakkauden. Ja ehkä se sitten helpotti, kun ne rajat tavallaan katos. Tai vaihtu viisaamman ja kokeneemman neuvoihin. Ollaan me aina oltu hyviä ystäviä, -me ollaan puhuttu aina kaikesta. Meillä on aina ollu asiat niin, että me ollaan voitu.

Omankaan ensimmäisen pitkän parisuhteen erosta en olis selvinny, jos en olis Äidin kanssa voinu jutella niin avoimesti. Me puhuttiin ja puhuttiin. Lopulta me molemmat voitiin nauraa asioille, jotka alunperin oli ollu vaikeita. Eron ansiosta mä opin, miten Äiti toimii ja suhtautuu mihinkin, kun se elää yksin. Oli mulle jopa onni huomata lopulta, miten onnellinen se on tänään. Ja uskon, että kaiken sen jälkeen, jota ollaan yhdessä puitu, sekin on helpottunu nähdessään mut niin onnellisena ja pärjäävän. Nykyään me tekstaillaan tai soitellaan päivittäin. Kysellään kuulumisia, ja ollaan ystäviä -silti samaan aikaan edelleen Äiti ja tytär. Meidän välillä on ymmärrys, luottamus ja kunnioitus. Mä en vois toivoo koskaan mitään sen parempaa, kuin mun Äiti on aina mulle ollut. Mä en vaihtais mun Äitiäni koskaan kehenkään toiseen.


2 kommenttia:

  1. Voi miten ihanasti kirjotettu!❤

    VastaaPoista
  2. "Jokainen isänpäivä merkitsee mulle aina yhtä päivää vuodessa lisää arvostaa mun Äitiä. " Oikein <3

    VastaaPoista

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !