DEAR STRESS, LETS BREAK UP ...

Olen "hieman" huomannut "kärsiväni" henkisesti viime aikoina. Elämässäni on meneillään pysähdysvaihe ja odottelua on kestänyt jo kuukausia. Minusta riippumattomista syistä päivissäni ei oikeastaan ole muuta tekemistä kuin kotona pyöritettävä perus arki, jossa siinäkään ei ole kovin häävisti tehtävää. Aluksi lomailu maistui ja todella huomasin voivani päästä kaikesta painavasta irti. Kunnes viime viikkoina lomailu alkoi aiheuttaa ongelmaa. Kaikella tapaa. Ensin huomasin ajan vain käyvän pitkäksi, mutta tänäänkin päällä on vaikka mitä fyysistä häikkiä.

Sydämessäni on useita kertoja päivässä lisälyöntejä eli "tykytyksiä", joka on minulla selvä vakavan stressin merkki. Ahdistaa, joka tuntuu palana kurkussa, jonka vuoksi alitajuntani epäilee vähintäänkin kasvainta. Ja ehkä pahin: "dissosiaatiohäiriö". Erillisyyden tunteita minulle on esiintynyt pienissä pätkissä aivan lapsesta saakka, eivätkä ne koskaan olleet haitaksi. Paitsi nykyään. En enää muuta kuin tunne eläväni aivan sumussa. Aivan kuin olisin kuollut, tai en enää minä lainkaan. Seuraan elämääni sivusta ja keskittymiskykyni on täysin kateissa. Tämä häiriö aiheuttaa myös tietynlaisen muurin sosiaaliseen elämääni. En koe voivani täysin hallita tekemistäni, en myöskään halua lähteä yhtä rohkeana sosiaaliseen tilanteeseen, kuin ennen. Aivan, kuin minua minuna ei enää olisi olemassa. Tunne on käsittämätön. Menen työhaastatteluun, mutta päässäni ei liiku mitään. En pysty keskittymään, en pysty olemaan tarkkaavainen. Toimin, mutta minulla ei ole minkäänlaista todellista tuntua siitä, mitä teen. En pysty olemaan edes läsnä parisuhteessani.

Iltaisin minulla on "hyvää aikaa vatvoa olemattomia sairauksiani" ja siksi illat usein ovatkin täysin unettomia. Saatan nukahtaa 5.oo aamulla ja herätä 8.00, eikä se haittaa minua lainkaan. MITÄ?! Ja niin, miksi en mene lääkäriin? Miksi menisin, kun tiedän tämän kaiken olevan vain alitajuntani tapa hallita stressiä.

ONKO ITSELLÄSI KOKEMUSTA SAMASTA ASIASTA?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !