HERKKULAKKOA MAKEEMPAA !

Herkkulakko vai kenties jotain muuta? Avainsanani on "vapaasyöntipäivä". Olen pitänyt herkkulakkoja useaan otteeseen, mutta tällä kertaa halusin kokeilla jotain muuta. En halua olla enää tiettyä ajanjaksoa ilman herkkuja. Tavoitteenani on vähentää epäterveellisen ruoan syöntiä siinä määrin, että rajoitan niiden syöntipäiviä. Ongelmani ei siis ole suuret määrät epäterveellisyyksiä kerralla, vaan useat päivät kuukaudessa pientä napostelua.

Käytännössä toimin seuraavasti:

1.4 alkaen minulla on kuukaudessa aluksi 2 vapaasyöntipäivää, eli yksi päivä kahden viikon välein. Lyhyesti sanottuna, saan syödä silloin niin paljon kuin haluan, juuri sitä mitä haluan. Muun ajan olen erossa kaikesta epäterveellisestä.

Miksi niin?

Haluan suoda itselleni myös vapauksia, joten siksi saan kuitenkin syödä herkkuja kahdesti kuukaudessa. Vapaasyöntipäivä on myös idearikas ratkaisu siinä mielessä, etten pysty juomaan edes kokonaista pientä limsapullollista yhden päivän aikana, joten herkkujen määrä kuukaudessa vähenee roimasti automaattisesti. Kolmanneksi, minulla ei ole tarvetta olla täysin ilman herkkuja, joten tarkoitukseni on ainoastaan rajoittaa.

Mitä arvelen ennalta syöväni noina vapaasyöntipäivinä? Entä millaisia määriä?

Kuten kerroin, sokerinsietokykyni yhden päivän aikana on minimaalinen. Saatan aloittaa yhden limsapullon, sekä syödä muutaman tikkarin tai aloittaa pienen karkkipussin, jota kuitenkaan en saa loppuun yhden päivän aikana. Eihän ole paljon kuukaudessa? Ei mielestäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !