MAALISKUU

Maaliskuuni meni että hujahti. En edes muista muuta kuin kirjoittaneeni alle nimeni unelmakotini vuokrasopimukseen. Muutto ja muutos, sekä kaikki niihin liittyvä valmistelu hyrräävät mielessäni ensimmäisenä. Olen jo pakannut ensimmäisen laatikonkin. Materia kulkee ainoana matkassani kohti muutosta. Yhtäkään henkistä laatikkoa minulla ei ole pakata tai mikäli on, jäljellä olevat muistot sujautan taskuuni. "En koe enää edes niitä vähiä tarpeelliseksi" ajattelen sipaisten ujon hymynkareen kasvoilleni. Ei ole enää olemassa mitään, mitä täältä jäisin kaipaamaan. Lähden matkaan yhden ainoan haaveen perässä jättäen sen kaiken, joka minulla oli täällä. Vaikka en ole lähdössä kauas, minusta tuntuu, kuin en jäisi tälle pallolle lainkaan. Tekisi mieli repiä vanhan asuntoni seinistä irti muistoja, jotka joka tapauksessa tulevat jäämään tänne. Mennessäni muualle, en voisi enää koskaan muistaa asioita samanlaisina, ellen olisi tällä samalla paikalla. Ja samalla paikallahan tuskin olisin enää koskaan. Tuntuu, kuin muistot olisivat minun ja tahtoisin vain omia ne -pakata mukaani. Tämä asunto kuitenkin omistaa jokaisen niistä ja uuden alun alkaessa minä tulen unohtamaan kaiken.

Edellisestä postauksestani on vasta 2 päivää, mutta silti tekisi mieli kirjoittaa "jostain" mitä tahansa lisää... Säilöin kyseistä kirjoitusta parin viikon ajan kuin tulisilla hiilillä taiteillen. Tuntuu hyvältä, kun muutos on vihdoin varmaa. Ei tapahtunutta, mutta varmaa kaikella tapaa. Jos kirjoittaisin kuluneista päivistä, mitä kerrottavaa minulla olisi? Sitäkö, että minulla on jatkuva kiire ja odotan kesää enemmän kuin mitään. Tuskin, ei minun tee mieli sanoa sellaista.

Elän niin sanotusti loppua. Elän tällä hetkellä pakaten ja hyvästellen, -kierrän katsellen jotain, josta on muistettavaa. Nautin pienistä kiireettömistä hetkistä cappuccino -mukin äärellä ja shoppailen uuteen kotiin välttämättömyyksiä ihmetellen sitä, miten paljon jokainen lysti nykyään kustantaa. Rauhallista ja haikeaa valmistelun aikaa ennen varsinaista tapahtumaa ja kaiken muutoksen tapahtumista. Ensimmäinen oma kotini, ja pian se olisi toivottavasti jollekkin toiselle yhtä merkittävä kuin aikoinaan minulle. Miltä ikinä se vaikuttaisikaan, se on todellisuudessa ainoastaan loppua ennen alkua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !