MITÄ SYÖN YLEENSÄ AAMUISIN?

Nykyisin olen todella huono syömään oikeastaan mitään heti herättyäni aamuisin. Rakastan kyllä aamiaisen valmistamista, mutta muille kuin itselleni syötäväksi. Minut on kasvatettu pienestä lähtien siihen, että aamiainen syödään jokaisena aamuna, terveellinen ja sellainen, jolla pärjäisi mahdollisimman pitkälle aamupäivään. Omaan talouteen muutettuani ryhdyin soveltamaan aamiaisen pitävyyttä omiin tuntemuksiini sekä aikatauluihini sopivaksi. Nälkä yllätti usein aamuisin ja aamupala maistui.

IMG_3201 (2) 

Eräässä hetkessä kuitenkin kaikki tottumukseni aamiaisesta romuttuivat. Syömishäiriön sairastaminen ja sen mukanaan tuoma oksentelu sekoittivat pakkaa tavalla, joka on läsnä yhä tänäänkin. Aamuisin olen todellinen raspikurkku. Saatan istua pureskelemassa samaa leipää reilusti yli puolituntia tulematta hullua hurskaammaksi. Pienikin orastava stressi hankaloittaa syömistäni aamuisin entisestään. Nieleminen on mahdottoman tuntuista, pienikin määrä mitä tahansa tulee ylös.

IMG_3213 (2)

Lähtiessäni siis aamuisin jonnekkin, on minun täysin turha yrittää saada alas jogurttia tai maitorahkaa kummempaa. Kuitenkin rauhassa herättyäni ja pitkään aamupäivään odoteltuani minulle saattaa maistua erittäinkin kattava brunssi muhkeine täytettyine leipineen. Parhaita ovatkin ne aamut, jolloin olen saanut nukkua pitkään, herätä rauhassa, lähteä kauppaan, valmistaa pitkän kaavan aamiaisen sekä istua syömään ajan kanssa. Useimmiten kiireettöminä aamuina riittää yksi kuppi cappuccinoa lempi sarjaani seuraten !

IMG_3192 (2)

Entä mitä minä sitten konkreettisesti syön aamiaiseksi? Millaisia nämä aamut ovat?

Kiireellisinä aamuina: 2 rkl maitorahkaa

Kiireettöminä aamupäivinä: 1 kuppi cappuccinoa tai brunssi

Aamiainen ennen treeniä: 3 dl puuroa, marjoilla tai mehukeitolla

2 kommenttia:

  1. Moikka! Oisin kopionut sun bannerin tohon mun linkitä blogisi voittajien postaukseen, mutta sulta ei voi kopioida mitään, niin laittaisitko kuvan vaikka sähköpostiin rakkauttaaulait@gmail.com ? vai haluutko et mainitsen sut jotenkin muuten :) ?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ihanasta ja vaivalla toteutetusta postauksestasi :-) <3

      Poista

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !