MITÄ MINULLE KUULUU?

On kulunut tovi siitä, kun viimeksi todenteolla kirjoitin oikeastaan mitään. Minulle kuuluu tällä hetkellä tasaisen hyvää. Kiire on hellittänyt huomattavasti ja olen käyttänyt rutkasti aikaa rästiin jääneiden asioiden hoitamiseen, sekä sopimatta jääneisiin tapaamisiin. Paljon on kuitenkin vielä tekemättä. Vapaan ajan lisääntymisen kuitenkin huomaa selkeästi, sillä olen jopa hyökännyt puoli vuotta kaapeissa lojuneiden viimeisten muuttolaatikoiden kimppuun ja myynyt paljon minulle tarpeetonta tavaraa.

Psykoterapiani on pyörähtänyt mallikkaasti käyntiin ja onkin yksi tärkeimmistä tekijöistä edesauttamassa uutta stressittömämpää arkeani. Toisinaan koen edelleen epätoivon hetkiä ajatellen tulevaisuutta, mutta olen oppinut suhtautumaan elämääni aivan toisella tapaa. On miltei merkityksetöntä suunnitella asioita tästä päivästä kymmentä vuotta eteenpäin tai lyödä mitään pitkän tähtäimen päätöksiä ehdottomaan lukkoon, sillä koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Ehkä huominen ei mahdollistakaan sen varalle tekemiämme suunnitelmia, vaan antaa tilalle jotain, jota emme osanneet odottaa. Oleellista on osata nauttia hetkistä tehden niistä itsensä näköisiä.

Olen keskittynyt tarttumaan hetkeen ja toteuttamaan asioita, joita olen pitkään halunnut. Olen elänyt täysin omilla ehdoillani ja kaikki muu on kulkenut matkassani mallikkaasti sen enempää huolehtimatta siitä, miten käytän aikani tai energiani, jotta jokaiselle tärkeälle asialle jää tarvittava määrä huomiota. Ei ole merkityksellistä suunnitella sitä, kenen kanssa elät elämääsi vuosien päästä. Tärkeää on pitää huolta heistä, joiden kanssa olet onnellinen tänään. Kuka tietää, ehkä se kantaa vuosikymmenienkin päähän !

P1130366 (3)

6 kommenttia:

  1. Minkä vuoksi käyt psykoterapiassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sen pahan vuoksi mitä ihmiset tyhmyyksissään aiheuttaa toisilleen. Aiemmista postauksista löydät aiheesta lisää.

      Poista
    2. Voisitko linkata?:)

      Poista
    3. Voit varmasti nähdä vaivan itsekkin, mikäli asiasta olet kiinnostunut :-)

      Poista
  2. Sä etsit facebookissa blogeja joissa ei saa olla yhteistyöjuttuja, ja silti sä itse kalastelet niitä. Kukin vissiin tyylillää oli se miten naurettavaa tahansa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, kukin tyylillään, kuten sinäkin, joka et uskalla kommentoida edes omalla nimelläsi :-) Surkuhupaisaa... Ja tiedoksesi, vaikka itse toteuttaisin yhteistyöpostauksia blogissani, ei minun tule etsiä sellaisia luettavakseni :-) Kiitos kuitenkin hauskasta vaikkakin aiheettomasta kommentistasi, pelastit päiväni :-D

      Poista

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !