TREENIPLÄÄNIT

Miltei viikon mittainen löhötauko on piakkoin päätöksessään ja on aika suunnistaa kotiin. Takana yksi ainoa melontareissu, satunnaista kävelyä ja muutamasti ravatut kierreportaat. Ja vaikka tarkoitus olikin levätä kokonaisvaltaisesti koko kehon ja olemuksen voimin, eivät liikuntamäärät silti päätä päässeet huimaamaan. Maanantaina tiedossa paluu normaaliin ruokavalioon, ja vaikka motivaatiota kera pettämättömien taustatukien löytyykin, usko omaan jaksamiseen uupuu. Energiatasot huitelevat luultavasti melko alhaisissa lukemissa lähiviikkoina, mutta saadakseen jotain, on jotakin myös annettava.

Vielä minulla ei ole aavistustakaan siitä, mistä helvetistä puserran energian tuleviin treeneihin. Tiedän pystyväni, kun ryhdyn tositoimiin, mutta vielä tänään usko horjuu. Uudessa jaossa pääpaino on jaloissa, sillä kunnollista kehitystä niiden osalta ei ole tapahtunut enää aikoihin. Treenit koostuvat jalkojen osalta hikoilusta kahdesti viikossa salilla ja kolmesti ratsastuksen yhteydessä. Jalkoja tullaan treenaamaan nyt tarkemmin kuin koskaan aiemmin, eivätkä ne milloinkaan ole olleet vahvuuteni synnynnäisistä syistäni. Mahdollisuukseni rajoissa rutistamme jaloistani irti kaiken, mitä minulla on antaa.

Samaan aikaan olisi tarkoitus panostaa aerobiseen tekemiseen rutkasti nykyistä enemmän. Nähtäväksi jää, mihin väliin seitsemän treenipäivän lisäksi kykenen ujuttamaan enää lisää aerobista, vai onko käyttöön otettava vanha tuttava, "kahdesti päivässä salille" -toimintamalli. Tällä taktiikalla tosin kaiken muun lisäksi aikataulu käy melko lailla tiiviiksi. Oikeanlaisella aikataulutuksella ja riittävällä järjestelmällisyydellä, sekä kunnollisella yöunista huolehtimisella uskon kuitenkin pystyväni kaikkeen samanaikaisesti.

Jo usean kuukauden ajan vihotellut takareisi ei ole antanut lopulta piiruakaan periksi - huomattavissa on ollut vain hetkellistä helpotusta, mutta treenimäärän lisääntyessä oireet ilmenevät jälleen. Pahinta on, ettei sille oikeastaan voida tehdä mitään. On treenattava tarpeeksi, mutta osattava kuunnella itseään pitääkseen kivut kurissa.

Kuin onnenpotkusta aloitan kuitenkin viikkoni lihashuollolla ennen edes pääsyä salille asti. Ranka liikkeelle ja uusi startti treeneihin ! Palataan pian, mukavaa viikkoa kaikille. Pitäkää kylliksi huolta itsestänne :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommenttiboxini on avoin kaikille näkemyksille. Kiitos, että lähetit rakentavan kommentin.

Vastaan Sinulle mahdollisimman pian !